معرفی کامل گلکسی S24 اولترا؛ به عصر هوش مصنوعی سلام کنید!

سامسونگ و اپل دو رقیب بسیار بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند هستید و همین اتفاق هم باعث می‌شود تا هر دو برند دائما در تلاش باشند که از رقیب عقب نمانند. شرکت اپل در مدل‌های ایفون 15 پرو و 15 پرو مکس برای اولین بار از فریم تیتانیومی استفاده کرد و حالا سامسونگ هم برای عقب نیفتادن از رقیب آمریکایی جدیدترین پرچمدار خود را به فریم تیتانیومی مجهز کرده است.

تغییر از فریم آلومینیوم به تیتانیوم باعث شده تا گلکسی اس 24 اولترا مقاومت بیشتری داشته باشد و حس مرغوب‌تری را نیز به کاربر انتقال دهد. از مزایای دیگر این متریال می‌توان به وزن کمتر آن اشاره کرد، البته که این موضوع باعث سبک‌تر شدن کهکشانی جدید نشده است و S24 اولترا تنها 1 گرم سبک‌تر از قبل است. این پرچمدار نسبت به قبل 0.3 میلی‌متر باریک‌تر و 1.1 میلی‌متر کوتاه‌تر شده است که این اتفاق به لطف حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر به‌دست آمده است.

کره‌ای‌ها برای مراقبت از پرچمدار جدید خود از Gorilla Glass Armor کمک گرفته‌اند، شیشه‌ای که تا 4 برابر مقاوم‌تر شده و تا 75 درصد نور کمتری را انعکاس می‌دهد. نمای قاب پشتی این پرچمدار بسیار شبیه به گلکسی S23 اولترا است و شاید نتوانید از قاب پشتی این دو مدل را از هم متمایز کنید. البته این گفته در مورد نمای روبرویی صدق نمی‌کند و گلکسی اس ۲۴ اولترا پس از سال‌ها بالاخره با پنلی کاملا تخت روانه بازار شده و دیگر خبری از انحنای کنار صفحه نمایش نیست. ظاهرا سازنده کره‌ای بالاخره به این نتیجه رسیده که معایب نمایشگر خمیده از مزایای آن بیشتر است.

گلکسی S24 ultra در چهار رنگ تیتانیوم زرد، تیتانیوم ارغوانی، تیتانیوم مشکی و تیتانیوم خاکستری روانه بازار شده و طراحی تخت گوشی، در کنار استفاده از تیتانیوم سبب شده تا ناخواسته گوشی ایفون 15 پرو مکس اپل در ذهن یادآور شود. البته که شاید این بد هم نباشد و کاربران علاقه‌مند به اندروید هم بتوانند حس نزدیک یا حتی بهتری نسبت به نماینده‌های اپل را تجربه کنند. در نظر داشته باشید که این فریم تیتانیومی به نسخه اولترا محدود است و گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس همچنان از فریم آلومینیومی استفاده می‌کنند.

سامسونگ ترکیب دوربین‌ گلکسی S24 اولترا را تغییر نداده و همچنان شاهد دوربین اصلی، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو هستیم. دوربین اصلی دقیقا مانند قبل است و این یعنی شاهد سنسور 200 مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه 1/1.3 اینچی و اندازه پیکسل 0.6 میکرونی هستیم.

این سنسور پشت لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند و در واقع 16 پیکسل در یک پیکسل ترکیب می‌شوند.

دوربین فوق عریض هم هنوز سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند تا قابلیت ثبت تصاویر ماکرو را هم داشته باشد.

 

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *